+33(1) 43 59 29 90 contact@gootenberg.fr

“Events, dear boy. Events”

“Events, dear boy. Events” opined Harold McMillan when asked what is most likely to blow governments off course. For someone...

PR on the front Page

PR on the front Page

It is not often that the activities of PR consultants make the front page of a British national newspaper.  After...

Si t’as pas un compte Twitter… [étude inside]

Si t’as pas un compte Twitter… [étude inside]

Qui twitte en France en 2011, étude IPSOS vue par les équipes Aspect

PR Evaluation – still a challenge?

PR Evaluation – still a challenge?

Earlier this month I spoke at the annual conference of Association for  Measurement and Evaluation of Communication (AMEC) in my...

Le petit oiseau qui chahutait les canards

Le petit oiseau qui chahutait les canards

« Twitter, prochain prix Pulitzer », pour sa soirée de lancement à la Bo[a]te, le Social Media Club Marseille avait décidé d’aborder...

PR Lions : une campagne à rugir de plaisir

PR Lions : une campagne à rugir de plaisir

A la différence de la fameuse campagne « best job in the world », nos médias tricolores ont fait peu cas de...

Ryanair’s Chinese takeaway

Ryanair’s Chinese takeaway

Ryanair is not everyone’s favourite company, but it should be congratulated on the announcement that it plans to work with...

Anticipating the communication tactics of the Irish Presidential Campaign

Anticipating the communication tactics of the Irish Presidential Campaign

The Irish Presidency race has begun, with the election due to take place in October 2011 to find somebody to...

Trop de victimes de l’extrême ROI-sme

Trop de victimes de l’extrême ROI-sme

Les media sociaux prennent une place de plus en plus importante dans les stratégies de communication des organisations, et ils...